Deze leergang wordt verzorgd door ervaren docenten/trainers die zelf ook in de praktijk actief zijn, zodat zij gemakkelijk de verbinding vanuit de theorie leggen met de praktijk.
De combinatie van het volgen van de bijeenkomsten, het maken van ontwikkelingsgerichte praktijkopdrachten, het enthousiasme van de docent en de intervisie met medestudenten zorgen ervoor dat je leerervaringen optimaal zijn! Natuurlijk staat in alle bijeenkomsten jouw persoonlijke ontwikkeling als pedagogisch medewerker centraal.
De bijscholing bestaat uit de volgende bijeenkomsten:
Bijeenkomst 1: Pedagogische visies, de 4 pedagogische kerndoelen, en jouw rol als pedagogisch professional. En het opstellen van jouw persoonlijk ontwikkel plan.
Bijeenkomst 2:. Ontwikkelingspsychologie en het stimuleren van de ontwikkeling van kinderen vanuit de 4 pedagogische basisdoelen en het pedagogisch beleid
Bijeenkomst 3: observeren van de ontwikkeling van kinderen, registeren, rapporteren en gedrag bespreekbaar maken. Dit in aansluiting op het pedagogisch beleid
Bijeenkomst 4: Ontwikkeling stimuleren van kinderen door middel van effectieve inzet van jouw interactievaardigheden. Het pedagogisch beleid vertaalt naar de praktijk
Bijeenkomst 5: Assessment gesprek a.d.h.v. opdrachten en leerproces reflectieverslag